• وقتی دیابت دهان و دندان را هدف می گیرد - ایمپلنت وقتی دیابت دهان و دندان را هدف می گیرد

سیمرغ: بیماران مبتلا به دیابت که قند خون خود را کنترل نمیکنند، در مقایسه با بیمارانی که قند خون خود را تحت کنترل دارند، معمولا دچار بیماری شدیدتر لثه شده و دندانهای بیشتری از دست میدهند.     همان طور که میدانید، دیابت بیماری است که عوارض بلند مدت بسیار زیادی دارد. یکی از این عوارض، مشکلات و... ادامه مطلب »

• نکاتی که باید درباره ایمپلنت دندان بدانید - ایمپلنت نکاتی که باید درباره ایمپلنت دندان بدانید

الو دکتر: ایمپلنت دندان در بین دندان‌سازان و و بیماران بسیار شایع است. اگر دندانی به خوبی پیوند خورده و جا بیافتد و از آن مراقبت شود٬ بهترین جایگزین برای دندان افتاده خواهد بود. بهتر است چند سؤال رایج در این زمینه را با هم مرور کنیم:   ایمپلنت دندان چیست؟ در تعریف ساده باید گفت که ایمپلنت دندان... ادامه مطلب »

• معرفی تکنیک ART در درمان تحلیل لثه - ایمپلنت معرفی تکنیک ART در درمان تحلیل لثه

معرفی تکنیک ART (Alloderm Reverse Tunneling) در درمان تحلیل لثه این تکنیک در واقع تلفیقی است از تکنیک های جدید و مبتنی بر شواهد برای پیوند لثه و همچنین استفاده از مزایای درمانی PRP (platelete-rich Plasma). در این روش بخش هایی از سالکوس لثه ی تحلیل رفته با کمک ایجاد یک تونل وستیبولار و گرافت از بافت... ادامه مطلب »

• مراقبت از دندان‌ها در دوران بارداری - ایمپلنت مراقبت از دندان‌ها در دوران بارداری

هفت سیب: پوسیدگی دندان یکی از مشکلات شایع خانم‌های باردار است. این که جنین برای رشد و نمو خود و تامین نیاز به کلسیم، از دندان‌های مادر استفاده می‌کند و این امر باعث پوسیدگی دندان مادر می‌شود! این تصور کاملاً نادرست است و پوسیدگی دندان در دوران بارداری علل دیگری دارد که به آن‌ها اشاره خواهد شد. ... ادامه مطلب »

• قبل از خوابیدن به فکر دندان هایتان باشید! - ایمپلنت قبل از خوابیدن به فکر دندان هایتان باشید!

روزنامه سپید: دقيقا مشخص نيست پلاک‌ها چه زماني خطرناک مي‌شوند، اما با يک بار مسواک نزدن فرايند پوسيدگي دندان آغاز مي‌شود، به خصوص اگر اين فراموش کردن‌ها تکرار شود. هر بار که مسواک زدن قبل از خواب را فراموش کنم،‌ چقدر براي دندان‌هايم بد است؟   خيلي بد است. احتمالا مي‌دانيد که به توصيه انجمن... ادامه مطلب »

• عصب‌ کشی واقعا سرطان زاست؟! - ایمپلنت عصب‌ کشی واقعا سرطان زاست؟!

دکتر علی مرسلی، متخصص درمان ریشه: قرن‌ها انسان‌ها در دوره‌های تاریک جهالت زیسته بودند. از ابتدای پیدایش گونه انسان تا زمان انقلاب صنعتی، دانش بشر پیشرفت چندانی نکرده بود ولی در چند قرن اخیر انسان دریافت که باید «علمی» بیندیشد و خرافات و باور‌های غلط و اثبات‌نشده را کنار بگذارد. به حدس‌ها و تصورهایش... ادامه مطلب »

• سردرد های پشت گوش چه هستند و چه معنایی دارند؟ (قسمت دوم) - ایمپلنت سردرد های پشت گوش چه هستند و چه معنایی دارند؟ (قسمت دوم)

تشخیص علائم اصلی سردرد پشت گوش معمولا با هم اورلپ می کنند بهمین دلیل تشخیص علت در تعیین درمان صحیح بسیار مهم و کلیدی است. پزشک یا دندانپزشک باید اول از سابقه بیمار سوال کند. مهمترین مساله در این قسمت داشتن سابقه آسیب و صدمه در ناحیه بالای نخاع، سر یا گردن است. سپس معاینات بالینی انجام می شوند. در... ادامه مطلب »

• سردرد های پشت گوش چه هستند و چه معنایی دارند؟ (قسمت اول) - ایمپلنت سردرد های پشت گوش چه هستند و چه معنایی دارند؟ (قسمت اول)

سردرد های پشت گوش چه هستند و چه معنایی دارند؟ (قسمت اول) دلایل متعددی برای این سردرد ها وجود دارند اما خوشبختانه با درمان های مناسب از بین می روند. گرچه سردرد یافته بسیار شایعی است اما سر دردی که در ناحیه پشت گوش بوجود می آید تقریبا نادر است. دلایل این سردرد از آسیب به اعصاب تا مشکلات دندانی متغیر... ادامه مطلب »

• زخم های ناشی از آفت کدامند؟ - ایمپلنت زخم های ناشی از آفت کدامند؟

دکتر عباس خیرخواه - متخصص پوست و مو: آفت یک مشکل شایع و تکرار شونده و اغلب بی خطر است اگر چه در برخی از افراد با بیماریهای جدی همراهی دارد .   علایم و نشانه های آفت زخم آفت اغلب به شکل یک ضایعه زرد رنگ و برجسته که توسط یک هاله قرمز رنگ احاطه شده است . سپس به زخمی با ظاهر فرورفته   یا  punch... ادامه مطلب »

• دندانپزشکی بیولوژیک چیست؟ - ایمپلنت دندانپزشکی بیولوژیک چیست؟

دکتر علی مرسلی - متخصص درمان ریشه: آیا شما هم واژه دندان پزشکی بیولوژیک به گوشتان خورده است ؟در مورد آن چه میزان اطلاعات دارید و شایعات جدیدی که در این زمینه رواج پیدا کرده است را شنیده اید؟     در دوره های تاریک جهالت زیسته بودند. از ابتدای پیدایش گونه انسان تا زمان انقلاب صنعتی، دانش بشر... ادامه مطلب »